دانلود فایل پژوهش: دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش مذهبي -قسمت سوم

استراتژي هاي آموزش

از دهه 1960 به بعد مطالعات بسياري درمورد چگنگي آموزش RE شده تا كارآيي آنرا افزايش دهند (منبع گريميت 2000) تحقيقات نشان مي دهند كه در تمام اين سالها حوزه دانش بر اساس تحقيقات ‹‹پديده شناسي›› بوده كه تأكيد بر تحقيق تجربي و توسعه معنوي بچه هاست. اگرچه اين تحقيقات اغلب در موارد متفاوتي آغاز شده اند اما به آموزش مذهبي نيز مربوط مي گردد. RE تنها درمورد معرفي مذاهب خاصي نيست، بلكه بچه ها را تشويق مي كند به توجه آنها به مطالب پر معنايي تا آن چیز که به آنها معرفي شده (شناسانده شده) را منعكس كنند.

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

 

همچنين آن چیز که واضح می باشد اينست كه آموزش مذهبي نياز به حضور و انگيزش شما دارد و بهره گیری از راههايي سريع و ممكن و منابع موجود دارد . ويژگي ديگر تأكيد بر اهميت فرصت دادن به بچه ها براي پاسخ (واكنش) به مطالب، و در نظر داشتن بحث هاي خلاق آنها .

مذهب يك پديده انساني كامل می باشد و نياز دارد با در نظر داشتن سن و توانايي ذهني آنان، به آنها معرفي گردد. کوشش براي معرفي تمام (كل) يك مذهب بهتر از اين می باشد كه مذهبي كه بچه در آن رشد كرده به او عرضه گردد. از اين طريق ارتباطات به آساني مستقر مي گردد بين زندگي بچه و مذهب. در اين موقع ملاحظه مي كنيد كه ممكن می باشد بچه ها مايل باشند تا در يك خانواده متفاوت رشد كنند و اين به اجتناب از كليشه سازي و ابهام كمك مي كند بعضي از مفاهيم مذهبي مشكل هستند براي بسياري از افراد بالغ براي درك پس مهم می باشد ما بدانيم كه كدام جنبه هاي مذهب براي كدام گروه سني بچه ها مناسب می باشد . در زير مثالهايي از انواع استراتژي بطور معمولي در RE بهره گیری مي گردد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

آموزش RE از طريق داستان

داستان يكي از كهن ترين شيوه هايي می باشد كه نوع بشر براي انعكاس تجاربش به كار برده می باشد. در مذاهب ، داستات در خدمت بيان مقاصد بسياري می باشد. مذاهب اصلي دنيا مجموعه داستانهاي خاص خود را دارند اين داستانها ممكن می باشد . درمورد ذات خداوند باشد، ممكن می باشد درمورد جهاني كه ما در آن زندگي مي كنيم، باشد يا ممكن می باشد ما را راهنمايي كند كه يك زندگي خوب چگونه تحقق مي گردد. هدف RE اين می باشد كه اين داستانها را به بچه ها معرفي كند تا كمي درمورد اينكه ديگران چگنه خداوند را درك مي كنند و دنياي اطراف خود را به مبارزه مي طلبند، شناخت پيدا كنند. رقابت معلمين در تفسير و قابل فهم كردن داستانهاست و اينكه چگونه بتوانند به بچه ها سفارش كنند تا بچه ها درمورد داستان به بحث و گفتگو بشينند، به بچه ها اجازه بدهند تا نظرات خود را ارائه و آنرا توضيح دهند، بعضي از داستانهاي مذهبي ممكن می باشد براي هر بچه اي قابل درك نباشد و نياز به مفاهيم انتزاعي دارد يعني ممكن می باشد داراي مفهوم بيگانه اي براي آنان باشد. معلم بايد مطمئن گردد كه شاگردان داستان را فهميده اند و مي توانند سوالاتي را كه ممكن می باشد درمورد اين موضوع باشد، بپرسند، قبل از اينكه آنها تصميم بگيرند به بهره گیری از آن با بچه ها . در حالت مطالعه زير، معلم مطمئن مي گردد چيزي را كه ارائه كرده و درمورد آن بحث نموده، فراگرفته اند و به دانش آموزان كمك مي كند به درك چيزي از آن چیز که مسيحيان عقیده دارند خدا در زندگي از آنها مي خواهد.

مطالعه معددي

جولي معلمي در مدرسه ابتدايي ايالتي می باشد و امسال بچه هاي 10-9 ساله را آموزش مي دهد موضوع درس RE در مورد اين هست كه مسيح كه بود و مسيحيان چه اعتقادي در مورد او دارند؟ بخشي از مطالعه آنها درمورد ديدن سامره اي خوببود براي درك آنكه عيسي مسيح درمورد ‹‹ عشق به همسايه›› چه نظري داشت. جولي منظره را پخش كرد و پس از توضيح آن چیز که عيسي مسيح گفته بود، به پاسخ يك سئوال اتهامي از معلمي يهودي پرداخت. سپس او از بچه ها خواست تا چشمانشان را ببندند و تصور صفحه تلويزيوني را در ذهن خود بپرورانند كه داستان معلم را نمايش مي دهد. جولي خود را براي جلسه آماده كرد بوسيله متن هاي اصلي كتب مقدس و مطالعه اينكه چگونه مسيحيان داستانهاي مذهبي خود را مي فهمند لوليستي از سئوالاتي تهيه كرده بود كه ممكن بود بچه ها در كلاس از او بپرسند. و همچنين پاسخهاي ممكن را بررسي كرد او داستان را با گفته هاي خود توضيح دار و به بچه ها وقت داد تا احساس خود را تصور نمايند. در ادامه ي بحث واكنش هاي متفاوت به داستان صورت گرفت و توجه بچه ها را به خود متمركز كرد و به اينكه چگونه با مردم رفتار كنند مخصوصاً در مورد چيزهايي كه آنها دوست ندارند پس از پايان جلسه به اين نتيجه رسيدند كه از نظر مسيحيان هم همنوع آنها هستند و مسيحيان بايد سعي كنند تمام افراد بشر را دوست داشته باشند و ببينند چه نيازهايي دارند به آنها كمك كنند.

آموزش RE از طريق محصول مصنوعي

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

يك روش ديگر براي آوردن باورها به كلاس و بدينسان دادن تجربيات دست اول به شاگردان بكارگيري محصول مصنوعي مذهبي می باشد. بنابراين بسياري از باورهاي ديني از اين موضوع براي پرسش بهره گیری مي كنند. يادآوري وجود خداوند و ايجاد پلهايي براي درك خداوند و فرصت دادن به بچه ها براي اداره كردن و آزمايش پس دادن اين مسئله به آنها فرصت مي دهد تا بخشي از موضوع را درك كنند و بچه ها را در آموزش تکریم به مقدسات ديگران ياري مي دهد.

آموزش RE از طريق عبادتگاه

عبادت (نيايش) تأثیر محوري در بسياري از باورهاي مذهبي بازي مي كند و هر كشف بزرگ داروين اين بود كه حيات آهسته و پيوسته تغيير مي يابد و چيزي تصادفي و به سرعت به وجودنمي آيد.

مذهبي مكانهايي براي عبادت دارد. عبادت ممكن می باشد در مكان مخصوصي يا در خانه انجام گردد. بهرحال براي بسياري از مردم مي تواند در هر زماني يا هر جايي انجام گردد. بسياري از اديان مكانهايي مقدس دارند مانند شهرهاي مذهبي، رودخانه ها، كوهها كه براي پيروان آن اهميتي خاص دارند و هر شخص آرزو دارد از آنچا ديدار كند . بسياري از مدارس به عبادتگاهها دسترسي دارند مانند كنيسه ها، كليساها و پرستشگاهها، ديدار از هر كدام از اينها به بازديد كننده مجال بسياري مي دهد تا جنبه هاي گوناگون آن مذهب را مطالعه كند. چنين مطالعه اي بايد بر اهميت عبادتگاه براي اعضاي جامعه تأكيد كند. خود ساختمان مهم نيست بلكه اين براي چه آنجا مي طریقه. بهره گیری از ديدار عبادتگاهها در RE مي تواند بيشتر در فصل بعدي دنبال گردد.

f2h

دیدگاهتان را بنویسید