دانلود فایل تحقیق : دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش مذهبي -قسمت چهارم

آموزش RE از طريق گفتگو

يك روش مهم براي آموزش RE كه به روشني مي تواند در مناظرات راجع به يامدهاي مذهبي بكار رود، گفتگو می باشد. بسيار مهم می باشد كه بچه ها براي بيان عقايدشان درمورد اين مسئله، فرصت داشته باشند و درمورد درك و مقايسه توجه هايشان توضيح دهند. با فرصت دادن به شاگردان ، بسياري از آنها مشتاق بحث جدي در اين مورد خواهند بود. و كلاس RE مي تواند به آنها فضا، زمان، امنيت و واژه لازم براي بيان انكار و احساساتشان بدهد. بچه ها بايد بدانند تعدادي پاسخ سريع در RE وجود دارند. اما فرآيند فكر و بحث در اين مورد بهتر از آن می باشد. بچه ها بايد براي توضيح و پاسخ سئوالات تشويق شوند بايد به آنها زمان لازم براي فكر كردن و بيان افكارشان داده گردد. و ياد بگيرند كه تنها تعدادي از مهارتها نيستند كه اندشمندند.

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

تأثیر معلمان در طول اين فعاليت ها بسيار مهم می باشد گفتگو مي تواند احساسات قوي ايجاد كند و توجه هايي كه نياز به دقت و اداره كردن دارند تا پرورش يابند بدين جهت بايد موضوعات را قبل از بحث آماده كرد. بچه ها بايد بدانند كه از آنها انتظار بحث مي رود و در طول بحث احساس سلامتي (امنيت) كرده و خاطر جمع باشند براي بيان توجه ها و باورهايشان. بچه نبايد احساس كند كه براي همكاري تحت فشار می باشد بويژه در ارتباط با گفتگو در مورد موضوعات حساس معلم نياز دارد به تمركز براي بحث و مديريت آن .

چنانكه همه بچه ها اگر مايل باشند فرصت اظهار نظر بيابند. لازم می باشد معلم همزمان از شاگردان بپرسد : تا چه اندازه نگرشها و انديشه هاي خود را فاش و بيان مي كنيد؟

آيا شما مي توانيد انديشه هاي ديگران را در صورتي كه با انديشه شما مخالف باشد تحمل كنيد ؟

آيا بحث پيامدهايي دارد؟ براي مثال : ما زبان (باور) نژاد پرستي را در اين مدرسه مجاز نمي شماريم

ارزشيابي

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

ارزشيابي در RE در سالهاي اخير يك نتيجه گيري منازعه اي بوده می باشد . موارد بسياري در ارزشيابي دانش بچه ها از مذاهب، مانند موضوعاتي مانند مهارتها، ارزشها و توسعه فردي كه مي توانند بعنوان موارد مسئله ساز يا تنش زا نگريسته شوند. آن چیز که آشكار می باشد اينست كه چيزهايي هستند كه ما نمي توانيم آنها را ارزشيابي كنيم – نه اينكه نخواهيم آنرا ارزشيابي كنيم – مثلاً : ارزشيابي اثري كه مطالعه يك مذهب بر زندگي بچه ها دارند مشكل می باشد. بسياري از فعاليت هايي كه در RE ارائه مي شوند، فرصتهايي براي پاسخگويي فراهم مي كنند. ما نمي توانيم بچه ها را وادار به واكنش يا پاسخ كنيم بلكه تنها مي توانيم آنها را ترغيب به اين كار كنيم. ارزشيابي در RE بايد ابزاري براي معلمان باشد تا بتوانند ميزان كارآيي آموزش هاي خود را بسنجند در زماني كه بر اثر آن روي بچه ها نظارت مي كنند. در مثال زير يادگيري اهداف بازنگري شده بعنوان معيارهاي ارزشيابي كه معلم در جستجوي آن بايد باشد بوسيله هدف درس نشان داده شده می باشد.

مثال :

يادگيري اهداف :

  1. بچه ها بايد بدانند چرا خانه (وطن) مكاني ويژه براي يهوديان می باشد؟ (يادگيري درمورد مذهب)
  1. بچه ها بتوانند درمورد وطن خود بينديشند بعنوان يك مكان ويژه (يادگيري از مذهب)

معيارهاي ارزشيابي :

  1. آيا بچه ها مي توانند توضيح دهند چرا وطن براي يهوديان جايگاه ويژه اي دارد؟
  1. آيا بچه ها در مي يابند اهميت وطن (خانه) خود را ؟ (يادگيري از مذهب)

محتواي درس

بچه ها ‹‹Mezuzah›› را معرفي مي كنند (جعبه اي كوچك كه شامل حروف و شماره هايي براي درهاي خانه هاست) و جشن هر هفته اي شباط را.

ادامه ي مثال :

فعاليت ها شامل :

اداره كلاس و گفتگو راجع به مضوعات يهودي و معني آنها

بحث در مورد معناي ميهن براي ما

طراحي يك ‹‹تزئين ديواري››

من در جستجوي چه چيزي در كار آنها هستم ؟ بچه ها در نوشتن ‹‹تزئين ديواري›› چه چيزي براي ارائه دارند؟ آيا آن نشان مي دهد كه آنها اهميت وطن را درك كرده اند؟

بحث – در طول درس- آيا بچه ها مي توانند افكارشان را بصورت شمرده درمورد وطن خود بيان كنند؟

– در پايان درس- آيا بچه ها مي توانند توضيح دهند مضوعات چه هستند؟ چگونه از آنها بهره گیری مي گردد و آنها چه معنايي مي دهند ؟

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

مكث براي فكر كردن :

چگونه ممكن می باشد شما فرصت هايي براي بچه ها بسازيد تا در ارزشيابي خودشان با تمرين اختصار شده زير ؟

تمرينات كلي

در ميان اهداف اصلي RE، تمام موضوعات برنامه آموزشي به رشد هوشي بچه ها و استقلال شخصيتي آنها و روابط با ديگران بستگي دارد. از تمام بخشهاي يك برنامه آموزشي RE امكان بيشترين تعهد براي مشمول تمرين شدن می باشد. RE بچه ها را به خود آگاهي تشويق مي كند و باعث اتحاد و گسترش احساسات هويتي مي گردد. همزمان آموزش مذهبي از فرد را تشويق مي كند به تکریم به نظريات ديگران و تجليل مي كند از تنوع افكار و همكاري افراد در جمع اين بدين معناست كه تحقيقات ما درمورد RE ارزش افراد را مشخص مي كند تحقيقات ما براي RE بايد متمركز شسود روي ظرفيت هاي فيزيكي ، جنسيت يا سابقه نژادي و يا فرهنگي . بدين معنا كه ما در انديشه توسعه بمثبت گرايش ها هستيم و از كليشه اي كردن آموزش خودداري مي كنيم . ما از يك تنوع گسترده در منابع باورها و سنت ها. ما بايد نسبت به زباني كه از آن بهره گیری مي كنيم آگاه (حساس) باشيم و همچنين از اصطلاحات جنسي مشخص ما بايد نشان دهيم به بچه ها كه توجه هاي ديگر (متفاوت) به گونه مساوي معتبر هستند براي خودشان و آن تفاوت ها دليلي براي ترس يا شرمنده شدن نيست.

f2h

دیدگاهتان را بنویسید